Wednesday, June 29, 2011

Lady Kebaya

Harus bagaimana aku mula? Mencari ayat yang sesuai untuk aku mulakan ayat yang pertama. Lalu aku tulis apa yang ada di kepala tanpa butang 'backspace'

Sejak beberapa hari lalu, rutin harian aku mula menjadi perlahan dan semakin perlahan. Hilang semua kehidupan aku yang 'hectic' sejak aku berada di tanah air sendiri.

Aku berseorangan dibilik, hanya ada bunyi keyboard yang terhasil dari tujahan jari jari yang diperhati oleh 2 mata.

Saat aku mula taip ini, sudah 3 minit aku merenung laptop, lalu kemeja tulis, ke pintu, lalu ke laptop kembali. Jeffery Deaver, Pramoedya Ananta Toer, Michael Cordy, Ramlee Awang Murshid, Hashim Ismail, kamus arab lama merenung aku dari arah meja. Aneh..

Owh iya, Sabtu ini aku dan permaisuri ke majlis perkahwinan di Johor Bahru. Aku harus lekas pinjam kerongsang kebaya Cik Puan Besar untuk dipinjamkan. Wah, lady kebaya nanti!

Selamat beradu, mimpi yang indah

-Aku, 2.12 pagi, bilik malap

1 comment:

  1. amboi romantik mak ngah . jelaous pulak gua tengok lu orang ni . haha .

    ReplyDelete