Sunday, May 8, 2011

Misi Mei

Perhimpunan pagi di astaka pagi tu selalunya mula pukul 7.30 pagi. Time tu baru pukul 7 lebih. Gua mandi, gua pakai uniform lengkap dengan tie, Gua kiwi kasut hitam. Dalam loker, gua capai satu uncang duit syiling, masuk dalam beg.

Kebiasaannya gua akan terus menuju ke dewan makan untuk breakfast, tapi hari itu lain. Gua menuju ke blok kelas. Gua kunci semua pintu dan tingkap.

*senyap

Gua duduk sorang-sorang dalam kelas menunggu masa yang sesuai. Seperti yang gua jangka, kedengaran suara warden gua sama AJK asrama yang lebih popular digelar kumpulan 'sotong hanjieng' menjerit dari laman asrama, suruh semua orang pergi ke laman perhimpunan. Gua hanya diam membatu sambil selak novel Robinson Crusoe.

* dalam 7.40 pagi

Gua bukak pintu kelas slow-slow tanpa bunyi, gua intai ke luar..

*dup dap dup dap

Clear! hehe.. gua capai beg, gua lari balik asrama. Uncang syiling dalam beg tadi gua keluarkan satu persatu, dan gua masukkan ke public phone. Mata gua meliar kiri dan kanan, usha line takut-takut warden gua muncul tiba-tiba

*kting! kting!

Cik Puan Besar : Hello?
Gua : Hello assalamualaikum
Cik Puan Besar : Waalaikumsalam, ade ape call pagi2?
Gua : takde ape hehe, Selamat Hari Ibu.
Semoga panjang umur dan murah rezaki selalu:)
I Love You!


6 comments:

  1. terbaik lah juice.
    selamat hari ibu utk cik puan besar kau :)

    ReplyDelete
  2. lu memanh true punya anak . semoga lu dirahmati geng ! selamat hari ibu .

    ReplyDelete
  3. Eqa : Terima kasih banyak-banyak eqa!

    FaIz : Tak habis-habis nak cerita hantu. Nak ke?

    Tora : Same to u man. Semoga orang yang namanya ibu itu kekal bahagia dan yang penting kita cuba.

    ReplyDelete
  4. Alahai comelnya Juice.Haha ! Selamat Hari Ibu untuk para ibu :)

    ReplyDelete