Monday, November 12, 2012

Gua dan Ari Rahmanda (Bab Filem Hulk)

Sebagai seorang pekerja, waktu terima gaji itu adalah waktu yang paling ditunggu-tunggu. Oleh kerana sepanjang keberadaan Ari di Malaysia, beliau belum pernah ke shopping mall, membelah belah dan mengusha gadis-gadis tayang peha di tempat urban maka pada suatu hari beliau menyatakan hasrat beliau.

Selalunya di waktu hujung minggu, gua selalunya memilih untuk santai-santai dirumah, menonton televisyen, bersenam di laman rumah dan juga membaca harakah. Tapi minggu itu gua sudah janji dengan Ari untuk ke shopping mall.

Ari : Cepatlah Mil siapnya. Kita udah lambat ni.

Gua : Cepat-cepat nak kemana?

Ari : Nanti di jalan lagi sibuk. Kan orang pulang dari kerja.

Gua : Okay, bagi gua 10 minit.

Gua pun terus bersiap mandi. Selepas mandi, gua tengok Ari sedang menonton filem incredible hulk sambil baring mengiring atas karpet.

Ari : Mil, percaya nggak filem hulk ini ide asalnya dari Indonesia

Gua pun berfikir seketika mencari filem hulk version indo.

Gua : Ahh banyak la. Kalau America gua percaya

Ari : kok nggak percaya?

Gua : Kalau kau tanya orang lain pun, konfem sorang pun tak percaya.

Ari bangun dari pembaringan seraya berkata.

Ari : Yang benar kamu nggak percaya?

Gua hanya diam, membetulkan rambut dicermin

Ari : Kamu tau nggak di Indonesia itu ada filem Mak Lampir. Nah, warnanya kan sama aja.. warna hijo.

Gua menjeling Ari yang tersengih. Mungkin menurut beliau, beliau telah berjaya buat lawak of the day lalu gua pun bagi sebuah sidekick yang padu. mungkin juga Ari sekarang trauma bila dengan filem Hulk dan teringat muka gua.
  

No comments:

Post a Comment