Sunday, September 16, 2012

Petikan "Tuhan Palsu"

Di waktu itu bila aku perhatikan sekeliling, kalau ditambah tolak jumlahnya dengan mata kasar, di ambil kira faktor limit penglihatan yang terhad mungkin 3000 orang yang sempat aku kira. Semuanya menunggu babak percuma paling penting dari pelakon yang juga percuma iaitu aku.

Dari saku kecil, aku keluarkan sebiji gula-gula berwarna merah hati.

Lalu gula-gula kecil itu terus dilempar jauh dan hilang dari pandangan menjadi kabus-kabus kelabu, sementara aku masih lagi terpinga-pinga memandang dia yang mengetap keras bibirnya yang berwarna merah jambu.

Dia menoleh kebelakang lalu beransur-ansur pergi meninggalkan aku yang masih lagi kaku. Seraya itu manusia disekeliling mulai terbang seperti tiada apa yang berlaku.

-petikan dari "Tuhan Palsu", Juice Zainal '12

No comments:

Post a Comment