Wednesday, February 23, 2011

Sebab gua tak update blog

Gua pun dah tak berapa nak perasan dah berapa lama gua tak update gua punya blog.. Sebenarnya gua nak update tapi takdir tak menyebelahi gua. Kalau gua nak cerita sama lu orang pun, bukan lu orang percaya. Tapi buat lu orang yang masih lagi baca blog gua, gua hargai dari hujung rambut sampai hujung kaki. Gua ceritakan jugala buat lu orang sebab kenapa gua tak update blog gua. Cerita dia macam ni.....

Bulan lepas gua pulang ke tanah air. Masa tu memang gua gembira sebab gua dah tak perlu masak sendiri, boleh lepak mapley hari-hari. Nak keluar rumah pulak tak payah nak memakai baju angkasawan tebal-tebal. Cukup t-shirt sama seluar pendek. Yang penting... makwe-makwe lepak mamak pun sekarang ni boleh tahan ramainya. Mungkin dah bosan dengan kopitiam.

Satu malam, gua bermimpi. Dalam mimpi tu gua nampak cahaya putih yang terang. Tak mampu gua nak bukak mata. Gua pejamkan aje. Tiba-tiba gua terdengar satu suara :

"Satu hari nanti kau akan berjumpa dengan aku.. tak lama lagi!''

Serta merta gua terbangun dari tidur. Sejak hari tu gua ada perubahan pelik berlaku ke diri gua. Gua kerap lepak mamak sampai pukul 2 pagi, hari-hari gua rasa nak makan char kue teow, dan yang paling penting gua kerap lupa nak update blog..


7 Februari 2011, 0148 waktu malaysia


Gua ketika itu sedang on the way untuk balik ke rumah dari mamak. Gua perati kiri dan kanan masa tu memang sunyi. Takde langsung mat rempit buat superman, takde langsung mak nyah dengan bikini. Semua hilang dan yang ada sunyi dan sepi.

"Malam lailatulqadar kot"

Gua bermonolog sekadar nak sedapkan hati..

Tiba-tiba ada satu cahaya putih terang tepat menyuluh gua. Sebijik dalam mimpi gua yang lepas. Gua terasa ada benda seperti vacum yang sedut gua keatas. Cilaka, UFO lagi la ni...

"Hello, jangan takut. Nama saya Ilyas dan yang tengah drive tu nama dia Mustafa. Kami dari Marikh"

Kepala gua hanya memproses imej pakcik mustafa dengan pakcik ilyas belakang rumah gua. Ade ke gampang alien name melayu..

"Nama gua juice, lu orang cakap lu orang dari marikh. Agak-agak la nak kencing gua"

Gua dengan selambe tak takut mati kena tembak pistol laser, memberi hujah bernas ke Ilyas.

"kenapa pulak awak cakap kami tipu?"

"ye la, kitorang kat bumi ni dah bertahun usha lu orang punya planet tu. takde pun nampak lu orang beriadah ke, piknik ke."

"owh, memang la takde sebab kitorang tinggal dalam planet tu. Bukan atas planet. Ni la dia manusia, otak masing-masing tipikal. Same je bengap nye, cuma saiz je berbeza"

Direct gua kena sound sama Ilyas. Si Mustafa pulak sengih-sengih dari dalam kokpit. Sejak hari tu, bermulalah pengembaraan gua sama Ilyas and the gang menjelajah sistem cakerawala. Tepat 19 haribulan februari gua suruh Ilyas turunkan gua dekat KLIA sebab gua nak balik Russia. Sempat jugak gua rembat teh sama mug dari ufo Ilyas sebagai kenang-kenangan..

Tu la sebab gua tak update blog gua. Sekian..

mug Ilyas yang gua rembat..

5 comments: