Tuesday, February 2, 2010

Rambut

Siap, malam ni kita dinner satu family. bapak aku bersuara. Lepas maghrib, aku satu family gerak ke destinasi

sampai di destinasi, aku tengok orang tak berapa nak ramai. boleh la buat 2 team futsal. tiba-tiba :

uncle ramli : cik zainal apa khabar?
bapak aku : owh datuk.. baik datuk alhamdulillah..
uncle ramli : jauh nampak datang
bapak aku : biasa la, bukan selalu makan dgn anak-anak.

*uncle ramli jeling aku

uncle ramli : ye la, orang jauh balik. umur awak brape sekarang?
aku : 20
uncle ramli : laa same la dengan Izzati ye ma?
*wife uncle ramli senyum

aku tengok izzati sebuk texting, tak amik port.
******************************************************

20 tahun aku hidup... terasa dah lama. cuma ajal menentukan panjang pendek hayat seseorang manusia.

kalau lepas kita mati, roh kita di tempatkan di tempat yang sesuai bertepatan dengan amalan yang kita buat didunia ni.

berapa lama? 20 tahun? 30 tahun? x dapat la brader.. seumur hidup...

kalaulah masuk neraka, ape yang jadik? kene seksa sampai tiada berpenghujung. aku dah letih, penat fikir pasal ni. tak dapat aku bayangkan kena seksa seumur hidup, tanpa had masa, wal hal kalau kita buat soalan exam pun ada masa. ni tak, masanya infiniti.

infiniti beb.... sampai bila-bila.....

ps : berdosa aku tadi, tengok rambut si Izzati. tak sengaje takpe

8 comments:

  1. tp, kalu kite still islam sampai penghujung hidup, kita still ad tiket untuk ke syurga..

    ReplyDelete
  2. tiket mmg ade weh...
    lame ke kjap kt neraka tu je jd isu...
    mslh nye xkn nk msuk neraka dlu bru nk msuk Syurga??
    peluang direct msuk Syurga dh ada..ambik jela...
    insyaAllah

    ReplyDelete
  3. manusia xleh lari daripada buat dosa. tu mmg fitrah. tp pintu taubat sentiasa terbukak. :)

    ReplyDelete
  4. berdosa tgk rmbut? tp cik DD kamu juga.. ermm ;)

    ReplyDelete
  5. Aulia : yea betul.. aku pernah dengar tu
    Kitekamu : tu la, same2 kita berusaha.
    Nadd : :)
    Anonymous : owh damn..

    ReplyDelete
  6. Nina : yea, aku sudah kembali ke malaysia tercinta!! jom lah kita? usha2 gadis sambil makan?

    ReplyDelete
  7. kau belanja memang tak menjadi masalah

    ReplyDelete