Saturday, February 20, 2010

Jenny

Dulu ade sorang budak ni memang buat aku berbulu dengan dia sebab dia poyo konon terer lawan pemadam. Name dia Liew. Time tu aku darjah 3

Satu hari lepas aku balik sekolah agama, aku macam biasa keluar dengan member aku, Farouk. Time tu memang xde benda lain yang aku fikir melainkan counter strike. Biasa la, budak sekolah tipikal. Sape tak tau counter strike memang dia xde life mase kanak-kanak dulu.

Time balik dari cc, mase tu dah nak dekat maghrib. Bukan sebab nak kejar mase nak pegi semayang maghrib kat masjid, tapi takut cik puan besar aku bising sebab balik lambat.

Aku ingat lagi time tu, Farouk naik basikal kaler kuning, aku punye merah. Sempat lagi aku beli air vitagen mase on the way balik. Entah ape jadah, ade pulak muka si Liew time tu. tiba2 aku terdengar si Liew bersuara :

Liew : go jenny, go!

Aku toleh belakang time tu aku tengok anjing si Liew dah lari2 kejar aku dengan Farouk. Automatik aku baling botol vitagen boleh terkene kepala Liew. Bullseye!! bukan aku sengaje pun. Sumpah aku kayuh basikal macam gampang. Sampai rumah aku terasa tangan aku gigil gile. Sebab aku memang takut anjing

"babi punye anjing"

aku bersuara dengan nada rendah mase parking basikal.

mase aku mandi aku dah plan macam2 plan jahat nak balas dendam sama Liew.

************************************************************

Esok kat sekolah time rehat, aku tegok farouk dah tunggu aku dekat kantin. Masing2 bukak tupperware nak makan. Bukan aku tak nak beli makanan kantin, tapi time tu aku tengah saving duit nak buat main counter strike.

Sambil makan, aku usha2 jugak mane tau nampak Liew, boleh aku balas dendam.

"Hoi!"

Aku nampak si Liew bersuara..

Liew : sakit tau tak ko baling botol kena kepala aku
Aku : padan ah muke ko, sape suruh anjing ko kejar aku
Farouk : entah, kalau kene gigit ko ingat tak sakit ke?
Liew : Aku bergurau je la, Jenny bukan nak gigit.. cuma nak main2 saje
Farouk : kalau anjing ko terkena kaki kitorang, kitorang kena samak
Liew : hah? ape tu samak?
Aku : kitorang mane boleh pegang anjing, kalau terkena kena samak. susah r nak cakap
*padahal time tu aku tak tau samak tu ape.
Liew : ya ka?? sikit pun tak boleh?
Aku : TAK BOLEH!!
Liew : owh sori2
*muke Liew time tu dah cuak gila

ps : Dialog tu lebih kurang macam tu la, aku dah lupe. Last time aku balik Malaysia, aku terserempak dengan Liew mase pegi cinema. Liew sekarang dah ade amoi cun! sempat jugak dia belanja aku dekat food court. Kate 1 malaysia kan?:)




20 comments:

  1. hoih time kite drjah 3 mne de CS lagi!!!

    ReplyDelete
  2. ade kot! ke darjah 4.. yang penting aku skola agama petang r..

    ReplyDelete
  3. lain kali baling cocholate je kat anjing. haha

    ReplyDelete
  4. kuang3.aku x reti main counter.dulu2 main fifa je.

    ReplyDelete
  5. athirah : baling choc? anjing tu nak pulak??
    senyum : ade dow.. kan time tu sebok2 tgh hot. balik skolah agame aku slalu pg
    fathi : haha, its ok.. just a game kan:)

    ReplyDelete
  6. fathi dulu2 maen fifa smpai skrg x pndai maen.

    ReplyDelete
  7. daim : fifa dgn pes lain kot. haha
    nina : liew skarang sudah banyak baik oo

    ReplyDelete
  8. aku pun penah kot kena kejar anjing mse kecik..mmg ta mantap dow..haha

    ReplyDelete
  9. nedd : tau xpe do. sampai skarang aku takut!

    ReplyDelete
  10. ooo...liew tu dlu kua ngn dog..skang ngan amoi..maju2

    ReplyDelete
  11. Ajik : klu skang umur dah 20 kluar bwk jenny lagi, mmg aku bahan r dia kaw2

    ReplyDelete
  12. mne de CS tyme drjh 3 la..
    seigt aku, aku maen dota kot tyme tu..

    ReplyDelete
  13. pija : long time no see huh?? mana hilang??

    ReplyDelete
  14. eh jap.
    kau tak balas pape kat dia?

    ReplyDelete
  15. shakinah : x.. aku kan baik. hahaha

    ReplyDelete