Thursday, May 10, 2012

Mimpi #1 (Melaka)

Pagi itu masih berkabus dan aku terus bangkit bangun dari tidur. Nampaknya sedikit letih. Langkah kaki terus ke bilik mandi. Lepas mandi aku persiap apa yang patut untuk ke kuliah. Aku turun tangga apartment tanpa terburu-buru. Awal lagi. Makcik yang duduk di tingkat bawah sedang minum kopi.

Aku keluar rumah dengan baca nota. Tiba-tiba satu SMS masuk.

"Hari ni saya tak dapat datang sebab saya nak ke Melaka. Jumpa kawan saya"

Nampaknya hari ni kelas cancel. Perut lapar. Aku terus berjalan dan secara magik aku di kedai asam pedas Melaka.

Aku duduk dan memesan teh ais limau.

-Aku, 6.51 pm, #mimpi

4 comments:

  1. Nikmat bro bila tada klas.. tapi bila kena ganti.. sakit !

    ReplyDelete
  2. Black Jeepsu : itu la, tapi itu mimpi. sejak dua menjak ni pelik2.

    ReplyDelete
  3. Aku suka bila lectrr aku macam ni.

    Paling best bila dia tampal notis kt board esok ada quiz tp kita tak sedar. Ah benci sebenarnya.

    ReplyDelete