Tuesday, March 31, 2009

Takziah buat Rasyid

(Rasyid in memory)
Banyak perkara yang kita x dapat nak tafsir. sebab kita x mampu. kalaulah kita dapat meramal masa depan, alangkah indah hidup ini. Sabtu, 28 mac 2009 perginya seorang teman, Rasyid. x pernah terlintas kat fikiran aku yang die dah xde. macam x percaya. tapi itulah realiti. Rasyid ni aku kenal mase first2 daftar kat miat. mase awal2 aku anggap die ni aggak kerek. tapi orang kate 'x kenal, maka x cinta'. sampailah sebelum arwah pergi kitorang memang baik. yang aku x dpt terima, hari jumaat 27 mac tu aku sempat lagi berbual2 dgn arwah. then aku balik melaka 2 hari. sampai miat hari ahad, aku dapat berita arwah dah pergi sebab accident motor kat nilai on the way nak ke uitm shah alam. aku macam x percaya, speechless.. mungkin dah takdir die pergi awal. aku doakan arwah ditempatkan ditempat2 orang beriman. moga2 rohnya dicucuri rahmat oleh tuhan.

p/s: sedekahkan lah al-fatihah buat arwah rasyid agar tergolong dalam umat islam yang tidak berat mendoakan saudaranya yang lain

2 comments:

  1. Al-fatihah buat sahabat saudara.

    Hidup ini hanya sekali. Sebab itulah kita tidak boleh mensia-siakannya. Mati itu selalunya datang mengejut. Kerana itu kita perlu sentiasa cukupkan bekalan.

    Salam ziarah dari saya.

    ReplyDelete