Monday, March 2, 2009

my life and i



aku dan music memang sudah sebati. mungkin aku memang dilahirkan untuk cinta akan music. aku masih ingat di zaman 90 an. balik taska, aku mesti dengar kaset2 uncle aku. time tu, wings, search, ekamatra sume aku layan. maybe umur aku memang kecik (6 tahun), tapi aku rasa puas dengar bunyi strumming & riffing gitar yang seolah-olah memberi aku energy. hahaha.. agak metafora di situ. bile aku mule naik sekolah rendah, dalam darjah 3, demam Linkin Park dan Backstreetboys mule menjelma. terus terang aku cakap, aku memang benci yag amat dengan boyband. Actually, Linkin Park pn aku x layan time tu. Band2 lame seperti Nirvana, Beetles, Deep Purple memang menjadi santapan gegendang telinga aku time tu. Bile aku dah besar skit, dalam  darjah 5, aku mule kenal band2 bawah tanah(underground) time tu yang famous budak2 sekolah layan Shizuka-redline 95 dengan lagu ska Corumn 80's.  time tu memang aku sudah jatuh cinta sama music. kata orang, rezeki tu ditangan tuhan. tahun 2003, aku dapat masuk mrsm kuala klawang kat negeri sembilan. kat sini bermulalah era hidup aku yang memberi kesan yang amat2 mendalam pada diri aku sampai hari ini. bile masuk sekolah baru, kawan pun mesti baru. dari first daftar, ade sorang mamat ni yang betul2 menarik perhatian aku. hati aku berkata untuk menjadikan die kawan aku. dengan seluar carrot-cut, jack purcell hitam lusuh, rambut ala2 kurt cobain.. aku ingat lagi. haha. nak dijadikan cerita, mamat ni satu kelas dengan aku n duduk sebelah aku. hahaha. tu lah die Iskandar Farhan bin Yaacob or well known as "kurt".  tiap2 ari makan sama, kelas sama, lepak same. macam adik beradik. kurt ni memang suke bwat lawak dan ade gaye abang. tapi kekadang ade gak bergaduh. hahaha, lumrah la kan. melalui kurt la aku kenal dengan dunia music yang lagi mendalam. aku ingat lagi dengan fanzine2 yang die bawak macam 'youth of culture' and 'coincide'. coincide tu hasil karya abang die, Cipeng.  agak respect aku. so, kenal lah aku dengan dunia grunge dan sampai lah ke hari ini.. walaupun arena music malaya dihujani dengan wabak2 indie, grunge will never ever die!! haha.. skang Iskandar ni ade kat ALAM(akademi laut Malaysia). lebih kurang aku la. die tukang antar radio signal dalam kapal, aku plak engineer kapal. hahaha. moga bertemu kembali my frend. peace!

p/s: ayat power iskandar :^berikan ku sedikit ruang untuk bernafas sebelum hirupan oksigen yang terakhir^

3 comments: