Friday, March 16, 2012

Awan Hitam

Dan seperti hukum dunia, awan hitam akan selalu ada. Mungkin ratusan, mungkin ribuan atau mungkin juta jumlahnya. Bila kita sedar sekeliling kita penuh dengan awan hitam, kita mula resah menanti tiba hujan atau ribut yang kita sendiri tak tahu bila ketika ia datang dan pergi.

Memang aku tak punya tangan gergasi untuk tolakkan mereka semua ketepi. Tapi aku masih lagi punya 2 tangan walaupun kecil. Berapa lama masa yang aku perlu untuk tolak mereka-mereka ini semua tak siapa yang tahu. Tapi apa yang aku pasti, semuanya akan hilang suatu hari nanti.

Kalau benar hujan, kita sama-sama rasa rintik airnya itu tak kira lebat atau tidak.

Kalau benar ribut, kita sama-sama berpegang jadi satu agar kita tak terbang jauh.

Seperti janji yang sudah diakui, kita pasti bisa suatu hari nanti.

-aku, 4.51 am, wanita sibuk


No comments:

Post a Comment