Tuesday, May 31, 2011

Sambung Haram

"kau perlu wayar modem yang sederhana panjang"

"apa lagi?"

"kau juga jangan lupa bawa charger, itu penting"

"lagi?"

"itu saja, owh lagi satu, sekotak rokok yang kita boleh kongsi"

"ok"

Malam itu, tatkala embun pagi sedang ligat di muka-muka daun, aku keluar dengan beg berisi semua yang telah dirancangkan, terus menuju ke bangunan depan, perlahan-lahan..

*kreuuk*

daun pintu di tolak dengan hati-hati. Laptop, charger, wayar modem, dan rokok sekotak berserta lighter, kemas diatas meja

wayar modem di sambung, segala kod-kod di pecah oleh Ridzuan.

"Ok dah, aku nak layan facebook"

Aku tersengih, dunia blog di Unikl bersama internet haram..



-Aku dan Ahmad Ridzuan, 2008, Unikl MIAT

5 comments:

  1. mengimbau kenangan nampak hahaaa .

    ReplyDelete
  2. ni kalo ingat balik best ni...kesangapan terhadapan dunia tanpa sempadan membengkokan sedikit undang2 yg tidak perlu..hahaha....AR

    ReplyDelete
  3. sempat pulak kau intai embun sebelum keluar.

    ReplyDelete
  4. dochi : biasa la, haha

    AR : Sebab kau, aku dapat blogging kat miat!

    Aulia : haha doc!

    Fathi : Eh sempat.. Padang miat tu basah kot

    ReplyDelete